Issue: 2007/Vol.17/No.2, Pages 5-14
THE GENERALIZED SENSIBILITY ANALYSIS OF THE PROFIT IN A COMPANY WHICH PRODUCES N-ASSORTMENTS
Anna Ćwiąkała Małys, Wioletta Nowak
Cite as: A. Ć. Małys, W. Nowak. The generalized sensibility analysis of the profit in a company which produces n-assortments. Operations Research and Decisions 2007: 17(2), 5-14.
Abstract
Przedstawiono najważniejsze elementy analizy wrażliwości zysku w przedsiębiorstwie produkującym n-asortymentów, gdy dopuszcza się możliwość jednorazowej zmiany – według stałej stopy wolumenu sprzedaży – jednostkowej ceny i jednostkowego kosztu zmiennego każdego z asortymentów oraz kosztu stałego. Wyprowadzono wzory, umożliwiające obliczenie i analizę uogólnionej dźwigni operacyjnej oraz popytowego, cenowego i kosztowego progu rentowności.
Keywords: dźwignia operacyjna, próg rentowności
Received: Accepted: