Issue: 2006/Vol.16/No.2, Pages 31-54
ESTIMATION OF THE PRODUCT LIFE CYCLE MARKET MODEL
Cite as: B. Guzik. Estimation of the Product Life Cycle market model. Operations Research and Decisions 2006: 16(2), 31-54.
Abstract
Przedstawiono zasadnicze podejścia do statystycznego szacowania modelu rynkowego cyklu życia produktu. Omówiono najczęstsze trudności estymacji w związku z niekompletnością (fragmentarycznością) danych statystycznych. Sporo uwagi poświęcono wynikającym z potrzeb praktyki mody- fikacjom modeli tradycyjnych. Opisano budowę modelu cyklu życia produktu za pomocą funkcji typu „wzrost-spadek”. Najogólniejsze, i dające najwięcej możliwości, jest zaproponowane podejście, polegające na szacowaniu modelu segmentowego, złożonego z rosnącej oraz malejącej funkcji logistycznej.
Keywords: modele cyklu życia produktu, funkcje wzrost-spadek, funkcja logistyczna
Received: Accepted: