Issue: 2008/Vol.18/No.3, Pages 53-69

THE EFFICIENCY OF THE MARKETING PLANNING MODEL IN THE NETWORK ORGANIZATIONS

Katarzyna Rupik

Full paper (PDF)    RePEC

Cite as: K. Rupik. The efficiency of the marketing planning model in the network organizations. Operations Research and Decisions 2008: 18(3), 53-69.

Abstract
W artykule podjęto dyskusję na temat kryteriów oceny efektywności funkcjonowania organizacji sieciowych, stanowiących punkt odniesienia dla oceny efektywności planowania marketingowego w tych organizacjach. Przyjęto po pierwsze, że efektywność procesów zarządczych organizacji sieciowych należy oceniać przez pryzmat procesów tworzenia i przechwytywania wartości, na gruncie koncepcji modelu biznesu, kompatybilnej z koncepcją zarządzania przez wartość. Po drugie, ocenę efektywności organizacji sieciowych należy odnosić także do zasadniczych celów kreowania sieci. Po trzecie, efektywność sieciowych modeli biznesu należy rozpatrywać na tle światopoglądu akcentującego relacje dynamiczne, w których, zgodnie z teorią gier, suma zysków i strat, z uwagi na stosowane przez członków sieci strategie koopetycji, jest większa niż zero.

Keywords: efektywność planowania marketingowego, organizacje sieciowe, model sieci wartości, cele organizacji sieciowych

Received:     Accepted: